Jak się ubierać, by wpływać na ludzi?
Ubrania często są wizytówką człowieka. Mówią o jego statusie, odzwierciedlają to kim kto jest, czym dana osoba się zajmuje i jaki ma nastrój lub nawet charakter. Definiują w oczach innych ludzi i mogą na nich oddziaływać. Ale nie tylko rodzaj noszonego ubrania ma taką moc, by w jakiś zamierzony lub przypadkowy sposób wpływać na innych. To przede wszystkim ich kolory!
Jakie kolory nosić, by wpływać na ludzi?
To oczywiście zależy od efektu jaki chcesz osiągnąć. Choć psychologia koloru więcej mówi o tobie niż o osobach, na które chcesz wpłynąć – to jednak możesz ten trik zuchwale wykorzystać do swoich celów.
Kolor niebieski wzbudza zaufanie. Używany jest przez profesjonalnych stylistów, ubierających np. polityków. Świetnie sprawdzi się w stylizacji na rozmowę o pracę, albo wtedy, gdy chcesz zdobyć przychylność klienta i podpisać z nim umowę. Twoja niebieska koszula nie tylko wzmocni koncentrację tej osoby, ale też utwierdzi ją, że warto postawić na to, co oferujesz.
Kolor szary doda Ci pewnej klasy i „doświadczenia”, o którym będzie świadczyć twój wizerunek. Nawet jeśli prawda będzie zupełnie inna. Szary sweter z dekoltem w serek lub garnitur męski w tym neutralnym kolorze dadzą ci taktyczną przewagę wtedy, gdy w danej sytuacji zależeć ci będzie na poważnym potraktowaniu twojej osoby.
Czerwień maksymalnie przyciąga uwagę. Ma silną moc oddziaływania i sprawia, że człowiek wygląda na mądrego, wykształconego, oczekującego szacunku. Pobudza odbiorców do działania. Świetnie skupia zainteresowanie, gdy np. przemawiasz do grupy ludzi. Na taką okoliczność możesz postawić na wyrazisty dodatek jak np. czerwony krawat.
Biały. Kolor czysty, niewinny, minimalistyczny. Mężczyzna w bieli uchodzi za dobrze zorganizowanego perfekcjonistę, któremu lepiej nie mieszać w życiu.
Czarny to kolor eleganckich gentlemanów. Najbardziej formalny ze wszystkich – świadczący o klasie, władzy i elitarności. Wzbudza szacunek.
Zielony ubieraj wtedy, gdy wymagasz od innych skupienia i chcesz emanować spokojem, który będzie się udzielał. Idealny kolor dla lekarza, terapeuty i bufor dla ludzi, którym musisz przekazać jakieś złe wiadomości. Zielony to barwa relaksująca odbiorcę, który odbiera cię przyjaźnie