Poznaj najważniejszy trend tego sezonu!
Takie ubrania, podobno, stają się jak bilboard lub plakat. Nie stają się. Zawsze nimi były i mówi o tym historia mody. Same nadruki na tkaninach to nie jest trend, który spadł z nieba. Mają znacznie starszy rodowód niż T-shirt, który dawniej pełnił rolę męskiej bielizny, noszonej pod wojskowym mundurem lub garniturem. Odpuśćmy sobie jednak dzieje metod drukowania tekstyliów, które rozpoczęły się w 3 wieku w Chinach, a przejdźmy do pierwszych printów na T-shirtach.
Ich produkcja na większą skalę zaczęła się w latach 50-tych w Stanach Zjednoczonych, a konkretnie w Miami na Florydzie. To właśnie tam powstały koszulki z nazwami miejscowych kurortów i atrakcji turystycznych. Ten genialny pomysł został szybko podchwycony przez marketingowców i branża wykorzystuje patent do dziś. Z powodzeniem wykorzystał go też sam Walt Disney w swoich kampaniach w latach 60-tych, który nadrukami z Myszką Mickey i jego przyjaciółmi zapoczątkował erę koszulek z nadrukiem. Dwadzieścia lat później trend był już solidnie zakorzeniony w mainstreamie. głównie dzięki gwiazdom i zespołom muzycznym. Każdy chciał mieć T-shirt z Beatlesami. To właśnie wtedy powstały T-shirty ikony. Z ustami Rolling Stone’sów, pryzmatem Pink Floyd’ów i z Led Zeppelinem. Również marki jak Adidas, Guess, Nike zaczęły oflagowywać obuwie, ubrania i akcesoria charakterystycznymi i pożądanymi logotypami. Dalej nastała epoka MTV i potrzeba utożsamiania się z artystami, a koszulki z nadrukami na zawsze zagościły w świecie fashion.
Współcześnie i z naciskiem na sezon wiosenno-letni 2017, T-shirty z nadrukami są wykorzystywane jako forma osobistej ekspresji, dzięki której można wyrazić poglądy polityczne czy społeczne, manifestować swoje przekonania i zainteresowania, dawać do myślenia przekazem lub bawić. Nowoczesne metody produkcji w połączeniu z łatwym dostępem do zakupów online sprawiają, że T-shirty ze wszelkimi motywami wysyłającymi komunikat, wizualną wypowiedź – są dla każdego na wyciągnięcie ręki.
Wobec tego, że moda czerpie z całej kulturowości – w tym sezonie najmodniejsze są koszulki z napisami w stylu minimalistycznym niczym „scandi design”, ale także te, związane z rosnącą dominacją świata wirtualnego. Wśród popularnych motywów przewijają się hashtagi, emotkikony i memy. Napisy i charakterystyczne znaki na koszulkach to zdecydowanie najgorętszy trend tegorocznej wiosny i nadchodzącego lata!