Savoir vivre korzystania z telefonu komórkowego!
Bez telefonu jak bez ręki! Dosłownie! Często jest tak, że gdy zdarzy nam się zapomnieć i wyjdziemy z domu bez smartfona – mamy poczucie, jakby czegoś nam brakowało.
Zaawansowane technologicznie „komórki”, wypchane po brzegi aplikacjami „ułatwiającymi” funkcjonowanie – wprost opanowały nasze życia! Towarzyszą nam niemal na każdym kroku i nikogo już nie dziwi, że nim zjemy obiad w restauracji – to robimy mu fotę. Dziwnym trafem schaboszczaków babci jakoś w feedach nie widać Lecz do brzegu!
Wpływu technologii na zachowania ludzkie powstrzymać się nie da. Nie ma sensu dyskutować z pozytywnymi aspektami postępu cyfrowego. Jednak warto wylogowywać się do życia, mieć jakieś granice i wartości bezpośrednich interakcji nie przedkładać nad miłość do smartfonów. Dlatego dziś mamy dla Was 10 zasad dotyczących dobrych manier, przy korzystaniu z komórek.
Savoir vivre korzystania z telefonu komórkowego!
- Nie musisz odbierać w każdej sytuacji! I nie powinieneś! Nie rób tego przy stole, gdy jesz z kimś posiłek, nie rób tego podczas randki lub ważnego spotkania. W telefonach jest taka tajemnicza funkcja „wycisz”. Wiesz? Korzystaj z niej! No i nie wysyłaj wiadomości SMS, gdy akurat spotykasz się z kimś face to face!
- Dźwięk wyłączaj we wszelkich miejscach, które wymagają kultury! Nie tylko w restauracji, ale też w kinie, teatrze, w galerii i podczas ważnych uroczystości!
- To działa w dwie strony! Gdy to ty do kogoś dzwonisz – odczekaj max. 5 sygnałów i rozłącz się. A potem czekaj, aż ta osoba oddzwoni! Nie atakuj jej No chyba, że jest to sprawa naprawdę niecierpiąca zwłoki.
- Rozmawianie w toalecie jest słabe! Bardzo słabe!
- Niech twoje rozmowy będą kameralne. Rozmówca nie powinien czuć zażenowania, mając świadomość, że po drugiej stronie, temat waszej rozmowy zna cała okolica Okolica też nie powinna! Kiedy odbierasz rozmowę lub dzwonisz – odejdź nieco na bok.
- Staraj się nie prowadzić rozmów w środkach komunikacji miejskiej, w kolejkach do… Jeśli już musisz odebrać, przeproś dyskretnie i szybko załatw sprawę
- Przerwane połączenie? Oddzwania ten, kto dzwonił pierwszy.
- Rozmowę kończy ten, kto zadzwonił!
- Nie dzwoń do ludzi na pogaduchy w ich godzinach pracy albo nauki. Nie dzwoń w godzinach 22:00 – 8:00, chyba, że jest to absolutnie konieczne! W sprawach służbowych kontaktuj się w dni powszednie, mniej więcej między 7:00 a 17:00.
- Używaj klasycznych, stonowanych, nie przeszkadzających nikomu dzwonków!